La necessitat de crear una extensió de l’Escola Oficial d’Idiomes a Bétera és una realitat que no pot obviar la Conselleria.

L’Ajuntament ha rebut més de 2000 sol·licituds de persones interessades en rebre formació en idiomes a Bétera. Des de Compromís hem preguntat a la regidora d’educació pel pas següent i ens informa que cal presentar un informe detallat a la Generalitat Valenciana de les sol·licituds rebudes. Ara hem d’esperar fins a març per vore si la Secretaria d’Educació de la Generalitat compleix la seua paraula. Ens indicaren que els grups eren viables amb un mínim de 30 alumnes per idioma i este fet que sembla més que garantit amb esta autèntica llau de sol·licituds rebudes.

Recordem que al ple d’octubre Compromís per Bétera presentà una moció per sol·licitar una extensió de l’Escola Oficial d’Idiomes al poble. La moció fou aprovada per tots els partits de la Corporació. Com a conseqüència de l’aprovació de la proposta, l’Ajuntament inicià un sondeig entre la població de Bétera i d’altres pobles del voltant (Nàquera, Sant Antoni i Serra) per saber quina era la demanda real del conjunt de la població.

“Per al nostre col·lectiu, l’aprenentatge d’idiomes és un element fonamental en la formació dels treballadors/es i estudiants; en el seu moment, incorporàrem este punt al nostre programa electoral. Ara únicament cal que la Conselleria també considere que és una inversió prioritària i necessària”.