Amb la nova normativa de concessió d’ajudes aprovada per la Generalitat Valenciana, la Federació de Comerç/Associació de Comerç de Bétera es quedarà sense ajudes. “Fins ara, la Federació de Comerç/Associació de Comerç de Bétera ha vingut rebent ajudes, que ha utilitzat per fer campanyes informatives, de formació, estudis, events dinamitzadors o altres activitats relacionades amb el foment del comerç local. Unes activitats que a partir d’ara ja no podran fer amb estes ajudes públiques”, denuncia Cristina Alemany, portaveu de Compromís per Bétera.

Per evitar este nou colp als nostres comerciants, ja profundament afectats per la crisi econòmica, Compromís presentarà una moció en el ple del pròxim dilluns 5 d’agost perquè l’ajuntament de Bétera demane a la Conselleria que rectifique la seua ordre i puga seguir ajudant els comerciants de Bétera.

Amb esta nova ordre d’ajudes per a la dinamització comercial, que Compromís per Bétera vol rectificar, només podran accedir a les ajudes previstes les associacions empresarials i les fórmules de comerç associat o integrat d’àmbit local, sempre que la població del municipi supere els 30.000 habitants, que compten amb un gerent professional, contractat amb anterioritat a la publicació d’esta convocatòria, i comptar almenys amb 100 empreses associades.

“Esta ordre és un pas enrere en les polítiques de foment del comerç local. Cap organització social de comerciants de Bétera podrà rebre ni un cèntim d’estes ajudes ja que no compleixen les condicions que estableix la Generalitat Valenciana”, explica Alemany.