canizareslloveraantonio2
Monsenyor Antonio Cañizares.

Compromís per Bétera ha presentat una moció per a sol·licitar la reprovació de les paraules de monsenyor Antonio Cañizares, cardenal-arquebisbe de València, en contra de la ideologia de gènere i dels homosexuals. Esta moció, que serà debatuda en el pròxim ple que se celebrarà l’1 d’agost, també sol·licita que es done trasllat de la mateixa a l’Arquebisbat de València.

Monsenyor Cañizares ha realitzat diferents manifestacions en contra del col·lectiu homosexual i de la ideologia de gènere. Durant una missa celebrada en la Universitat Catòlica de València el passat mes de maig, Cañizares va afirmar: “Tenim legislacions contràries a la família a les quals se sumen moviments i accions de l’imperi gai, d’ideologies com el feminisme radical o la més insidiosa de totes, la ideologia de gènere”.

El cardenal-arquebisbe de València va cridar a desobeir les legislacions que ell considera “contràries a la família”, en clara referència a la futura Llei Integral de Transexualitat de la Generalitat Valenciana, una llei que té com a únic objectiu que cap xiquet o xiqueta “haja d’amagar la seua identitat de gènere i que la puga viure en llibertat, assegurant-li que li serà reconeguda de manera plena en qualsevol centre educatiu de la Comunitat Valenciana”, en paraules del Secretari Autonòmic d’Inclusió i de l’Agència Valenciana de la Igualtat, Alberto Ibáñez.

“Aquestes manifestacions, sobretot quan es realitzen des del púlpit d’una església, no fan sinó encoratjar el rebuig i fomentar l’odi cap a aquestes col·lectivitats“, denuncia la moció presentada per Cristina Alemany, alcaldessa de Bétera, en representació de Compromís.

“A més, no es pot exigir -continúa la moció- l’incompliment de cap tipus de normativa, emparant-se en un supòsit dret d’objecció de consciència, ja que açò és contrari a la pròpia Constitució Espanyola. Segons la doctrina del Tribunal Constitucional, el dret a ser eximit del compliment de deures constitucionals o legals per resultar aquest compliment contrari a les pròpies conviccions no està reconegut ni cal imaginar que ho estiguera en el nostre dret. És a dir, no existeix un dret d’objecció de consciència de caràcter general”.

Durant el Ple ordinari del passat 7 de juliol, es va debatre i aprovar una moció del grup municipal del Partit Popular en contra de la discriminació i delictes d’odi cap a les persones amb orientació sexual, identitat o expressió de gènere diversa. En aquest text es va incloure, després de ser consensuat, que es donara trasllat d’aquesta moció a la Conferència Episcopal. No obstant açò, no es va incloure que es donara trasllat al cardenal-arquebisbe de València, monsenyor Antonio Cañizares, per la qual cosa el grup municipal de Compromís per Bétera va anunciar que presentaria una moció en aquest sentit.