La taxa de tractament i valorització de residus (RSU) ha augmentat per tercer any consecutiu. Cada casa de Bétera ha passat de pagar 75,32 euros en 2011 a pagar 99,83 en 2013, és a dir, en tres anys, el rebut ha augmentat en més d’un 30%.

“Des del Consorci València Interior ens han venut sempre que l’esperit de la taxa era qui més recicla menys paga; però açò no és cert, ja que tot i que està entrant menys fem a la planta i, a més també s’ha augmentat el reciclatge en origen, els veïns de Bétera estan pagant més cada any, quan hauria de ser tot el contrari: més recicle, menys pague”, denuncia Cristina Alemany, portaveu de Compromís per Bétera.

Ni des del Consorci ni des del propi Ajuntament s’ha donat cap tipus d’explicació a la ciutadania de per què cada any augmenta el rebut. Cal recordar que a l’Assemblea del Consorci estan representats tots els pobles de la comarca i que l’alcalde, Germán Cotanda, és el representant de Bétera. En cap moment es justifica objectivament esta pujada.

Un clar exemple de què les decisions es prenen sense cap explicació als contribuients és l’avançament en el pagament. Hem passat de pagar la taxa a any vençut a pagar-la en agost.

Els beterans i beteranes no són els responsables del descontrol de l’entitat, no poden carregar este problema sobre la gent, i més si tenim en compte el moment econòmic actual, en què moltes famílies tenen vertaders problemes per a aplegar a final de mes”, assenyala Cristina Alemany.