Compromís per Bétera proposa la reducció de l’IVA dels instruments musicals

En l’actualitat l’IVA que s’aplica als instruments és del 21%, amb la proposta presentada pel Grup municipal, es pretén que el Govern de l’Estat el reduïsca al 10%

A la província de València trobem una important concentració de societats musicals, de prop de 330 societats musicals, respecte a les 1.100 que hi ha a tot l’estat espanyol. Tant les agrupacions com les societats musicals necessiten d’un material fonamental, ben particular i específic: els instruments musicals, els quals esdevenen la principal eina per al desenvolupament musical dels músics”, afirma Raquel Puig, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Bétera.

La música és una de les manifestacions més prolífiques del nostre paisatge cultural. Amb totes les possibilitats i formes que disposa, la música es projecta, entre d’altres camps, en la didàctica, la formació, la composició i la interpretació. La música permet generar en el nostre territori un ecosistema únic, enriquit per la feina i la disciplina constant de milers de músics i músiques valencianes. La música es convertix a més, en un fenomen social, ja que concilia i convoca a diverses generacions familiars en un mateix equip. Sense anar més lluny, la cultura i les manifestacions festives d’esta comunitat serien pràcticament invisibles de no ser pel gran acompanyament musical que els dóna suport i les reforça. Així, al territori valencià es poden comptar per centenars les societats musicals que dediquen un esforç considerable a la formació musical dels nostres joves.

Puig continua, “demanem al Govern de l’estat que, amb la major celeritat possible, reduïsca l’IVA en la compra dels instruments musicals, cosa que suposaria un benefici extraordinari per a una part important dels valencians i de les valencianes”.