El Grup Parlamentari de Compromís en les Corts Valencianes ha presentat una bateria d’esmenes perquè els pressupostos de la Generalitat Valenciana incorporen dotacions per poder construir infraestructures i realitzar millores en transport, sanitat, educació, benestar social i medi ambient en Bétera.

En transport, Compromís ha presentat esmenes perquè es pose en marxa una línia de transport per comunicar Bétera amb l’Hospital de Llíria, l’ampliació de la línia d’autobús Mas Camarena-Valencia fins a Bétera, i el que constitueix una reivindicació històrica de Compromís: el desdoblament de la línia 1 del Metro en el tram Masies-Betera i l’augment de la freqüència de pas dels trens. “Cal millorar el transport públic de Bétera, ja que la freqüència de pas dels trens és molt deficitària. Amb estes millores, s’apostaria clarament pel transport públic com un mitjà més ecològic i assequible per a molta gent que no es pot desplaçar amb cotxe”, reclama Cristina Alemany, portaveu de Compromís per Bétera.

Una altra reivindicació històrica del col·lectiu de Compromís, reflectida en una altra esmena, és el condicionament de Casa Nebot com a centre de dia per als majors, i dotar-lo també de l’equipament necessari.

En l’àmbit educatiu, Compromís demana que es construesca un nou centre d’educació primària en Bétera per a 3 unitats d’infantil i 6 de primària, i un nou IES amb l’ampliació de cicles formatius.

Dins del camp ambiental, Compromís ha demanat que s’amplie l’estació depuradora d’aigües de Bétera.

Finalment, també demana que es millore i s’amplie el Centre de Salut de Bétera i que es dote una unitat de suport bàsic permanent en esta instal·lació.

“Amb estes esmenes, Compromís fa una aposta clara per millorar els serveis públics essencials en el nostre poble: l’educació, la sanitat, el transport, el benestar social i el medi ambient”, assegura Cristina Alemany.