Jordi Sebastià, europarlamentari de Compromís-Primavera Europea, va reivindicar ahir el treball polític dut a terme per Compromís enfront d’altres alternatives polítiques en una xarrada en Bétera. “Hi ha qui ha vist ara que la situació política és insuportable. Nosaltres duguem 20 anys treballant per canviar-la“, va reivindicar.

Com a exemple d’activitat política de Compromís,  Sebastià va posar el de l’intens treball dut a terme per la nostra coalició en el Parlament Europeu, i concretament el de la denúncia del “secretisme” amb què s’està negociant el tractat de lliure comerç entre la Unió Europea i els Estats Units (conegut per TTIP, les seues sigles en anglès).

Segons Sebastià, este tractat pot ser perillós per a molts sectors econòmics europeus, com per exemple l’agrari, que haurà de competir amb “el potentíssim sector agroindustrial nord-americà”. Jordi, de fet, va reunir-se prèviament amb representants dels llauradors de Bétera per explicar-los com pot afectar-los este tractat.

Un altre punt que va destacar Sebastià és que el TTIP pot posar en perill els drets laborals dels treballadors europeus, en igualar-los amb els dels Estats Units, “que treballen en unes condicions molt més precàries”.

Sebastià ha pogut consultar els documents de les negociacions secretes del TTIP en unes condicions molt estrictes de confidencialitat, i s’ha inquietat molt. “No vos puc comptar el que he vist, però sí dir-vos que no m’ha agradat res”, va explicar.

En este il·lustratiu vídeo, Jordi Sebastià parla de la seua activitat política de denúncia de les negociacions del TTIP i de les estrictes condicions que li van imposar per consultar la documentació.