El moment idoni per a posar en marxa este projecte és l’actual, tenint en compte que s’ha aprovat la suspensió de les regles fiscals per a l’any 2022 com a conseqüència de la persistència de la pandèmia. Esta decisió obri la porta a poder executar esta infraestructura tan necessària”.

En primer lloc cal tenir en compte que en maig d’este any la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives va incloure Casa Nebot dins del Pla Convivint, el qual consistix en la construcció d’infraestructures socials al llarg del territori valencià, per tant, “si definitivament PP, Mas Camarena-Torre en Conill i Ciudadanos decidixen portar a ple la cessió de competències -cosa que no està encara gens clara- i encetar el procés per a la construcció de la residència a Casa Nebot, este espai ja no podrà ser utilitzat per les associacions i, per tant, cal anar pensant ja en un espai per a elles”, afirma el grup municipal.

Casa Nebot es va adquirir fa més de 20 anys per albergar una residència, però amb el pas dels anys, se li ha donat altres usos, atent a les necessitats del municipi. Ara bé, ningú a Bétera pot dubtar que Casa Nebot ha de ser la futura residència pública de la localitat i que les associacions que realitzen allí les seues activitats hauran d’ubicar-se en un altre espai. “Per això des de Compromís el que proposem és que l’equip de govern busque una parcel·la on a més d’ubicar les associacions, també siga un alberg per a futurs intercanvis amb altres associacions o entitats”, continuen explicant.

Perquè la proposta siga més realista, sol·licitem també que es complisquen una sèrie de terminis”, així el projecte bàsic haurà d’estar preparat el primer trimestre de 2022, la licitació del projecte d’execució i la construcció s’haurà d’iniciar al llarg del 2022 perquè l’obra estiga rematada a principis de 2023.