La moció que sol·licita la reducción de l’IVA del 21% actual al 10% per a les perruqueries i salons d’imatge presentada al ple ordinari per Compromís per Bétera el passat dia 7 eixí avant amb l’abstenció sorprenent de tots els partits de l’Equip de Govern. El portaveu del PP, Javier Alapont, argumentà que el seu vot seria l’abstenció perquè la moció s’aprovara.

La portaveu de Compromís per Bétera, Cristina Alemany, defensà la moció al·legant que les perruqueries i salons d’imatge personal estan instal·lats en tots el pobles i ciutats arreu del nostre país i representen un col·lectiu bastant ampli en el sector serveis.

La Coalició Compromís s’ha reunit amb estos professionals, que han traslladat la seua preocupació pels efectes debastadors que està tenint l’augment de l’IVA (però també de la llum) en gran part d’establiments. De fet, més de 400 establiments han tancat al País Valencià i s’ha acomiadat a unes 2.500 persones.

Cal evitar el renaixement de perruqueries clandestines i l’augment de l’economia sumergida”, reclama Cristina Alemany.

Altres sectors econòmics (com el cultural) també s’han vist afectats per l’augment de l’IVA, però eixe és un altre tema que es podria tractar en una altra moció. Altres activitats com la dels artistes fallers, després de protestes i reunions, han aconseguit una reducción de l’IVA, ja que l’augment anava a suposar l’asfíxia i la mort, en alguns casos, d’un sector econòmic importantíssim en tota València”, així acabà Alemany la seua intervenció.