El grup municipal Compromís ha presentat una moció per demanar la retirada de l’avantprojecte de llei de l’avortament, perquè considera que vulnera la llibertat de la dona en relació a la maternitat, coarta la seua capacitat de decisió i posa en greu risc la seua salut sexual i reproductiva. La moció es debatrà i votarà al pròxim ple ordinari de febrer.

El document que presenta el PP oblida aspectes bàsics com les mesures de prevenció, de planificació familiar i d’educació, i respon a una demanda d’un xicotet sector de la societat catòlic integrista i també de l’extrema dreta.

“Un fill no ha de ser mai una imposició. Un fill ha de ser una il·lusió i és per açò que defensem que la maternitat lliure, ha de ser un dret absolutament inqüestionable per qualsevol força política i govern”, reclama Cristina Alemany, portaveu de Compromís per Bétera.

“La interrupció voluntària de l’embaràs és una decisió molt dura i difícil en qualsevol dels casos que es puguen plantejar i el que cal fer és garantir que aquesta es produïsca en les millors condicions sanitàries possibles“, segueix Alemany.