D’un total de 49,8 milions d’euros del Pla d’Infraestructures, Transport i Vivenda del Ministeri de Foment només 6,54 milions van destinats al Corredor, cosa que evidencia la manca d’implicació del Govern Espanyol amb esta infraestructura vital per a l’economia valenciana. “El corredor mediterrani no és prioritari a Madrid”, denuncia Cristina Alemany, portaveu de Compromís.

La Generalitat Valenciana, en 2012 i a la desesperada, renuncià a la plataforma de doble via per a mercaderies i passatges que financiava Europa i optà per un tercer carril, que requeria una menor inversió, a canvi de la rapidesa de la seua posada en marxa a 2015 entre València i Castelló i a 2016 amb Alacant. Però este projecte va molt endarrerit. A més s’ha d’afegir que el Ministeri de Foment ja ha advertit que la plataforma de doble via només es farà si s’estima que l’evolució del trànsit de mercaderies ho fa imprescindible.

“El Govern Central no escatima en subvencions i en inversions cap al corredor central mentre retalla en el corredor mediterrani. La política d’Infraestructures del Ministeri de Foment és un insult contra els valencians i valencianes, igual que la d’inversions i la de finançament autonòmic. Podríem dir que estan literalment desmantellant-nos, i estes polítiques, malauradament, tenen greus conseqüències econòmiques”, explica Alemany.